Prowadzenie działalności gastronomicznej obwarowane jest licznymi przepisami i zasadami, od których przestrzegania zależy pozytywna decyzja różnych uprawnionych organów zezwalająca na jej rozpoczęcie. Restrykcyjne wymagania uzasadnia przede wszystkim potrzeba ochrony zdrowia, a w zawiązku z tym kontroli warunków, w jakich żywność jest produkowana, przetwarzana i wydawana.
Czytaj dalejWynajem lokalu użytkowego z perspektywy jego właściciela i obowiązujących przepisów prawnych jest mniej ryzykowny niż wynajem mieszkania, a to dlatego, że nieuczciwej firmy łatwiej się pozbyć niż nieuczciwego lokatora.
Czytaj dalejUmowa najmu lokalu użytkowego jest z reguły zawierana na długie okresy, nawet kilku lub kilkudziesięcioletnie. Jest to jednocześnie długotrwałe zobowiązanie stron – ze strony najemcy do regularnego opłacania czynszu, a ze strony wynajmującego do udostępniania mu swojej nieruchomości.
Czytaj dalejInwestowanie w lokale użytkowe jest coraz popularniejszą formą lokowania kapitału. Z reguły kupujący liczą na zwrot z inwestycji większy niż w przypadku nieruchomości mieszkalnych. Oczywiście na rentowność ma wpływ wiele czynników, np. aktualna sytuacja gospodarcza i rynkowa, czy stopy procentowe. Jak każda inwestycja również i taka niesie ze sobą ryzyko, jednak właściwie przemyślana, przy odrobinie szczęścia, może być całkiem niezłym wyborem.
Czytaj dalejJednym ze sposobów lokowania kapitału jest inwestowanie w nieruchomości. Analizy rynku finansowego wskazują, że w dłuższej perspektywie czasu, przynosi ono większy zysk niż, na przykład długoterminowe lokaty bankowe. Popularne ostatnio, nabywanie lokali mieszkalnych z przeznaczeniem na ich wynajem, może przynieść właścicielom nieruchomości nawet ponad pięć procent zwrotu wartości mieszkania w skali roku.
Czytaj dalejKoszty prowadzenia firmy związane są z jednej strony z obowiązkiem wobec organów administracji publicznej, takimi jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Urząd Skarbowy, z drugiej natomiast z wydatkami dotyczącymi bieżącej działalności – wynajmem i utrzymaniem siedziby (biura), zakupem i eksploatacją sprzętu, zaopatrzeniem w niezbędne materiały biurowe, zużyciem mediów oraz obsługą klientów.
Czytaj dalej
Najnowsze komentarze