Dla najemcy

Magazyn – kupić czy wynająć? 0

Magazyn – kupić czy wynająć?

Dodane 22 lipca, 2015 w kategorii Dla najemcy

W zależności od charakteru prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz od naszych (bliższych lub dalszych) zamiarów biznesowych, już na wstępnym etapie planowania warto zastanowić się nad kwestią kupna bądź wynajmu nieruchomości, w której będzie znajdowała się główna siedziba/biuro firmy. Prowadząc działalność wymagającą dysponowania większą powierzchnią, pozwalającą na przykład na składowanie znacznej ilości zakupionego towaru lub wyprodukowanych produktów, z pewnością będziemy szukali magazynu.

Czytaj dalej
Oszczędność czy lokalizacja – czym kierować się przy wyborze siedziby? 0

Oszczędność czy lokalizacja – czym kierować się przy wyborze siedziby?

Dodane 7 lipca, 2015 w kategorii Dla najemcy

Zakładanie własnej firmy warto zacząć od sporządzenia szczegółowego planu, uwzględniającego wszystkie aspekty warunkujące przyszłe prowadzenie działalności. Tak zwany biznesplan (wymagany często, na przykład przy ubieganiu się o kredyt) zawiera między innymi analizę finansową przedsiębiorstwa – w tym strukturę przewidywanych kosztów, analizę rynku oraz analizę mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń projektu (analiza SWOT). Czynnikiem pośrednio dotyczącym wszystkich wymienionych obszarów jest lokalizacja naszego biznesu.

Czytaj dalej
Wypowiedzenie umowy przed terminem – kiedy jest możliwe? 0

Wypowiedzenie umowy przed terminem – kiedy jest możliwe?

Dodane 16 czerwca, 2015 w kategorii Dla najemcy, Prawne aspekty najmu

Celem umowy najmu jest zabezpieczenie interesów podpisujących ją stron. Jednakże zdarzają się sytuacje, w których kontynuowanie umowy może powodować szkodę po stronie najemcy, albo też w inny sposób stać w sprzeczności z jego dobrymi interesami. O ile wypowiedzenie umowy zawartej na czas nieokreślony nie jest problemem, a do jej rozwiązania musi jedynie upłynąć właściwy okres wypowiedzenia, to umowa zawarta na czas określony może zostać wypowiedziana wyłącznie w sytuacjach wskazanych w umowie.

Czytaj dalej
Opłaty serwisowe w biurowcach 0

Opłaty serwisowe w biurowcach

Dodane 4 maja, 2015 w kategorii Dla najemcy

Prowadzenie firmy bardzo często wiąże się z koniecznością posiadania biura. W celu zracjonalizowania kosztów, związanych z utrzymaniem konkretnej powierzchni (nie musimy zajmować całego budynku) i podniesienia prestiżu prowadzonej przez nas działalności, możemy zdecydować się na wynajem pomieszczenia lub kilku pomieszczeń w biurowcu, zlokalizowanym na przykład w reprezentatywnej części miasta. Jak w przypadku każdego najmu, tak i tutaj, kluczowe kwestie powinny zostać uwzględnione w umowie, określającej prawa i obowiązki obu stron – wynajmującego i najemcy.

Czytaj dalej
Znajdź idealny lokal