Nie tak dawno temu zawód pośrednika nieruchomości wymagał uzyskania licencji, zdobycia wiedzy i doświadczenia przez rozpoczęciem pracy. Jednak po deregulacji zawodów przeprowadzonej w 2014 roku dostęp do wykonywania tej profesji stał się mniej restrykcyjny, a zmniejszone wymagania dla kandydatów spowodowały, że na rynku poza wyspecjalizowanymi agentami nieruchomości pojawili się także mniej rzetelni, a często zwyczajnie nieprzygotowani pośrednicy, którzy wpływają na pogorszenie ogólnej opinii o tym zawodzie.
Czytaj dalejW zależności od charakteru prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz od naszych (bliższych lub dalszych) zamiarów biznesowych, już na wstępnym etapie planowania warto zastanowić się nad kwestią kupna bądź wynajmu nieruchomości, w której będzie znajdowała się główna siedziba/biuro firmy. Prowadząc działalność wymagającą dysponowania większą powierzchnią, pozwalającą na przykład na składowanie znacznej ilości zakupionego towaru lub wyprodukowanych produktów, z pewnością będziemy szukali magazynu.
Czytaj dalejZakładanie własnej firmy warto zacząć od sporządzenia szczegółowego planu, uwzględniającego wszystkie aspekty warunkujące przyszłe prowadzenie działalności. Tak zwany biznesplan (wymagany często, na przykład przy ubieganiu się o kredyt) zawiera między innymi analizę finansową przedsiębiorstwa – w tym strukturę przewidywanych kosztów, analizę rynku oraz analizę mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń projektu (analiza SWOT). Czynnikiem pośrednio dotyczącym wszystkich wymienionych obszarów jest lokalizacja naszego biznesu.
Czytaj dalejCelem umowy najmu jest zabezpieczenie interesów podpisujących ją stron. Jednakże zdarzają się sytuacje, w których kontynuowanie umowy może powodować szkodę po stronie najemcy, albo też w inny sposób stać w sprzeczności z jego dobrymi interesami. O ile wypowiedzenie umowy zawartej na czas nieokreślony nie jest problemem, a do jej rozwiązania musi jedynie upłynąć właściwy okres wypowiedzenia, to umowa zawarta na czas określony może zostać wypowiedziana wyłącznie w sytuacjach wskazanych w umowie.
Czytaj dalejWarunki najmu komercyjnego, jakim jest na przykład najem lokalu biurowego, reguluje przede wszystkim umowa zawarta między właścicielem lub zarządcą wynajmowanego lokalu (powierzchni biurowej) a najemcą – kwestie nieokreślone w umowie najmu rozstrzygane są zgodnie z zapisami Kodeksu Cywilnego.
Czytaj dalejWynajem powierzchni biurowej jest ważnym punktem w budżecie każdego przedsiębiorcy, a na całościowy tego koszt zbiera się wiele składowych. Warto poznać je przed podpisaniem umowy najmu, gdyż między na pozór podobnymi lokalami różnica między kosztami eksploatacji może być znaczna.
Czytaj dalej
Najnowsze komentarze