Prawne aspekty najmu

Czy właściciel lokalu może dowolnie regulować wysokość czynszu? 0

Czy właściciel lokalu może dowolnie regulować wysokość czynszu?

Dodane 19 marca, 2015 w kategorii Dla najemcy, Dla wynajmującego, Prawne aspekty najmu

Wydawać by się mogło, że właściciel lokalu użytkowego może dowolnie kształtować warunki najmu, a najemca, któremu one nie będą odpowiadały może po prostu poszukać innej nieruchomości. Jednak umowa najmu lokalu jest zawierana w interesie obu stron, nie wyłącznie jego właściciela, dlatego też najemcy przysługują środki ochrony, a wynajmującego obejmują pewne ograniczenia w dowolnym kształtowaniu stosunku najmu.

Czytaj dalej
Jak bezpiecznie wynająć biuro za granicą? 0

Jak bezpiecznie wynająć biuro za granicą?

Dodane 13 marca, 2015 w kategorii Dla najemcy, Prawne aspekty najmu

Możliwość swobodnego poruszania się po Europie ułatwia między innymi prowadzenie interesów poza granicami naszego kraju. W miarę spójne przepisy dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej umożliwiają zarządzanie firmą z miejsca, w którym ma ona siedzibę – nie musimy zakładać filii (oddziału) w każdym państwie, z którego pochodzą nasi kontrahenci. Czasami jednak, z uwagi na prestiż firmy oraz wygodę naszą i naszych partnerów biznesowych, warto zastanowić się nad wynajmem biura w danym państwie.

Czytaj dalej
Zapisy niezbędne w umowie najmu 0

Zapisy niezbędne w umowie najmu

Dodane 3 marca, 2015 w kategorii Dla najemcy, Dla wynajmującego, Prawne aspekty najmu

Odpowiednio sporządzona umowa najmu powierzchni biurowej (lokalu użytkowego) jest kluczowym dokumentem określającym wszelkie obowiązki oraz zależności formalne między właścicielem lokalu i najemcą. Reguluje ją Kodeks Cywilny, a definicję lokalu użytkowego dookreśla rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Czytaj dalej
Wynajem mieszkania na biuro. Jak się zabezpieczyć? 0

Wynajem mieszkania na biuro. Jak się zabezpieczyć?

Dodane 20 stycznia, 2015 w kategorii Dla najemcy, Dla wynajmującego, Prawne aspekty najmu

Decydując się na założenie własnego biznesu, oprócz spodziewanych zysków, musisz brać również pod uwagę planowane wydatki. Bez względu na charakter prowadzonej działalności, tak zwane koszty stałe obejmują między innymi opłaty związane z obowiązkiem odprowadzania składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, obsługą rachunkową (chyba że zdecydujemy się na samodzielne prowadzenie księgowości), a także z wynajmem czy utrzymaniem biura.

Czytaj dalej
Znajdź idealny lokal