Czy opłaca się wynająć biuro w prestiżowej lokalizacji?

Prowadząc działalność gospodarczą (lub dopiero decydując się na jej rozpoczęcie) warto zastanowić się nad odpowiednią siedzibą naszego biznesu. Zgodnie z powszechnie funkcjonującą maksymą: „jak cię widzą, tak cię piszą”, zajmowane przez nas biuro stanowi wizytówkę naszej firmy i jest istotnym elementem budowania wizerunku całej marki. Z uwagi na organizowanie spotkań biznesowych i konferencji, charakter wynajmowanego wnętrza oraz warunki, w jakich pracujemy, wskazują również na nasze podejście do klienta i potwierdzają wysoką jakość świadczonych przez nas usług.

Jedną z najistotniejszych przesłanek, jaka powinna towarzyszyć nam podczas podejmowania decyzji o wyborze „tego właśnie” biura, jest jego lokalizacja. Wybór konkretnego miejsca będzie uzależniony przede wszystkim od profilu prowadzonej przez nas działalności, branży, w jakiej funkcjonujemy, a także od naszych obecnych i przyszłych klientów oraz kontrahentów. Bez względu jednak na obszar biznesu, w jakim się poruszamy, atrakcyjność lokalizacji naszego biura w znacznej mierze wiąże się z jego dostępnością i udogodnieniami komunikacyjnymi, takim jak świetny dojazd, rozwinięta infrastruktura drogowa oraz dostęp do komunikacji miejskiej. Wynajem biura w popularnym, znanym wszystkim zainteresowanym, miejscu z pewnością wpłynie na pozytywny odbiór naszej firmy.

Biuro w prestizowej lokalizacji

fot. 06photo/bigstockphoto.com

Najbardziej pożądana, prestiżowa lokalizacja oznacza zazwyczaj centrum miasta i/lub otoczenie biznesowe, z odpowiednim zapleczem gastronomicznym i rekreacyjnym. Posiadanie biura w takim miejscu, niejako automatycznie gwarantuje nam większą przychylność ze strony potencjalnych partnerów biznesowych i wpływa na budowanie pozytywnych skojarzeń z naszą marką.

Decydując się na wynajem biura w takiej lokalizacji, musimy niestety liczyć się z bardzo wysokimi kosztami najmu. W zależności od miasta, mogą one wynosić od kilku do kilkunastu euro za metr kwadratowy – wynajem powierzchni biurowych w Warszawie jest jednak najdroższy. Wydatki związane z utrzymaniem naszej siedziby, z pewnością będą stanowiły znaczną część kosztów prowadzonej przez nas działalności. Czy to nam się opłaca?

Budowanie określonego (dokładnie zaplanowanego) wizerunku naszej firmy powinno stanowić jeden z ważniejszych elementów przyjętej przez nas strategii jej rozwoju. Kształtowana w ten sposób spójna marka ma wpływ na wzrost zainteresowania naszą ofertą, co ma bezpośrednie przełożenie na wysokość sprzedaży i nasz zysk. Posiadanie siedziby w prestiżowej lokalizacji z pewnością może nam w tym pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Znajdź idealny lokal