Popularność galerii handlowych

Galerie handlowe na Zachodzie są niezwykle popularne i niemal „wrośnięte” w miejski krajobraz. Polska w bardzo szybkim tempie goni zachodnią modę, powołując do życia nowe miejsca handlu w całym kraju. Tylko w zeszłym roku otworzono kilkanaście nowych centrów handlowych. Czy ten trend się utrzyma i jak będą wyglądały perspektywy sektora nieruchomości komercyjnych na przyszłość – o tym poniżej.

Nowe galerie handlowe w Polsce wyrastają niczym grzyby po deszczu. Według ekspertów nasz rynek jest już całkiem nasycony powierzchnią handlową. Dlatego też galerie muszą mocno walczyć o nowych klientów, szukać nowych rozwiązań. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że w tego typu handlu duży jest udział powierzchni pochodzących z powiększania, a także modernizacji oraz przebudowy istniejących już obiektów. Dzieje się tak dlatego, że w naszym kraju jest coraz mniej miejsca na budowę wielkich centrów handlowych, gdzie można znaleźć wszystko.

Galeria handlowa

fot. bigstockphoto.com

Centra wielkopowierzchniowe szturmem zdobyły serca konsumentów, a tym samym nasz rodzimy sektor handlowy do tego stopnia, iż w niektórych polskich miastach brakuje już miejsc na budowanie kolejnych. Lokalizowanie kilku galerii w jednym mieście nie jest złym pomysłem, czego dowodem jest fakt, iż większość z nich radzi sobie całkiem nieźle. Te powstałe kilkanaście lat temu modernizuje się i dostosowuje do aktualnych warunków oraz wymagań klientów.

W najbliższym czasie nie planuje się kolejnego powstawania ogromnych centrów handlowych, jak się to działo w ostatnich kilku latach. Większość dużych polskich miast posiada już bowiem takie obiekty, nawet w kilku miejscach. Teraz ma przyjść czas na powstawanie m.in. małych centrów oraz parków handlowych. Stopniowo mają rozwijać się bardziej wyspecjalizowane oraz odpowiednio pozycjonowane centra handlowe. Według prognoz nadszedł czas na segmentację i specjalizację sektora nieruchomości komercyjnych. Naturalną zatem przyszłością rynku handlowego w Polsce będzie modernizacja starszych galerii oraz budowa nieco mniejszych, wyspecjalizowanych centrów, a nawet w dalszej perspektywie – stworzenie ulic handlowych.

Polacy lubili i zawsze będą lubili robić zakupy w galeriach handlowych. Młodzi nie wyobrażają sobie codzienności bez spotkań w galerii, zaś osoby starsze – cieszą się, że mogą kupić różne rzeczy w jednym miejscu. W najbliższym czasie ma powstać więcej obiektów skrojonych na miarę potrzeb nowych, przede wszystkim zagranicznych, luksusowych marek. Środkiem do tego celu ma być specjalizacja centrów oraz podnoszenie ich standardu. Eksperci prognozują też, że stopniowo będą rozwijać się w naszym kraju popularne na Zachodzie – ulice handlowe, choć w tej kwestii należałoby ustalić kilka ważnych, formalnych kwestii, np. własnościowych. Ponadto mają również zostać wprowadzane nowe technologie i nowe systemy, pomagające klientom przy robieniu zakupów. Dlatego można przypuszczać, że już niedługo robiąc zakupy w galerii handlowej, zastaniemy tam interaktywne półki czy ekrany ledowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Znajdź idealny lokal