Jakie warunki musi spełniać lokal na wynajem?

Przed przystąpieniem do podpisania umowy najmu lokalu użytkowego należy upewnić się, że spełnia on pewne niezbędne warunki.

Lokalizacja budynku

Niezwykle istotna jest jego lokalizacja, która musi być zgodna z rodzajem wykonywanej działalności i do niej dostosowana. Decyzja o tym czy biuro będzie się mieściło w starej kamienicy czy w prestiżowym biurowcu może zaważyć na powodzeniu biznesu. Ważne przy tym jest skomunikowanie wybranego miejsca z pozostałymi częściami miasta. Jeśli przeznaczeniem lokalu będzie przyjmowanie w nim klientów, należy zwrócić także uwagę na dostępność miejsc parkingowych.

Otoczenie lokalu

Poza elementami praktycznymi, na atrakcyjność biura wpływają także względy estetyczne, toteż park czy chociażby zielony skwer w pobliżu, znacznie podniesie prestiż zarówno lokalu, jak i samej firmy. Współczesne, modne biuro nie służy już bowiem tylko i wyłącznie wyczerpującej pracy, ale ma za zadanie stworzenie dla pracowników takich warunków, aby mogli oni zachować balans między pracą, a relaksem i regeneracją, co w widoczny sposób zwiększa ich kreatywność i produktywność. Równie ważne jest najbliższe otoczenie lokalu, toteż znajdująca się w pobliżu kawiarnia, restauracja czy chociażby sklep, również powinny mieć wpływ na wybór konkretnego miejsca.lokal użytkowy pod wynajem

Zasady BHP

Następnie, aby lokal mógł być oddany do użytku musi spełniać wymagania określone w przepisach szczegółowych dotyczących prawa budowlanego, przepisów przeciwpożarowych, a także związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Lokale przeznaczone do wykonywania pewnych rodzajów działalności, związanych na przykład z żywieniem, wymagają ponadto stosownego dokumentu zezwalającego na dopuszczenie ich do użytku, wydanego przez właściwą terytorialnie jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Bezpieczeństwo lokalu

Potencjalny użytkownik lokalu powinien zapoznać się z rozmieszczeniem pomieszczeń, systemem okablowania, hydrauliki itp., aby ocenić, czy możliwe będzie zaaranżowanie wnętrza zgodnie z jego potrzebami, tj. odpowiednie ustawienie stanowisk pracy czy podzielenie przestrzeni ściankami działowymi. Niezwykle istotnym, a często pomijanym elementem jest także informacja o zapewnieniu bezpieczeństwa lokalu, poprzez systemy alarmowe czy firmę ochroniarską. Zawsze istnieje możliwość podjęcia współpracy z taką firmą na własną rękę, jednak w większości biurowców ochrona obiektu wliczona jest już w cenę lokalu.

Dostępność mediów

Ostatnią kwestią wpływającą na użyteczność biura jest dostęp do usług telekomunikacyjnych, bez których właściwie żadna firma nie jest w stanie funkcjonować. Podobnie jak w przypadku ochrony, w większych kompleksach biurowych za dodatkową opłatą, wynajmującym umożliwia się korzystanie z rozbudowanej już infrastruktury telekomunikacyjnej. W innym przypadkach, kiedy wynajmujący będzie musiał na własną rękę zagwarantować funkcjonowanie internetu czy telefonów, warto zorientować się, jakie firmy w danej okolicy świadczą swoje usługi, i czy będą one spełniały potrzeby prowadzonej działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Znajdź idealny lokal