Zgodnie z powiedzeniem „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, wizytówką każdej firmy jest jej biuro – reprezentacyjne miejsce, w którym bez przeszkód będzie można przyjmować klientów. Ma to niezwykłe znaczenie zwłaszcza w szeroko pojętej branży usługowej, w której powodzenie realizowanych projektów zależy nierzadko od subiektywnej opinii kontrahentów.
Rozpoczynając działalność gospodarczą lub otwierając filię przedsiębiorstwa w nowym mieście, warto zadbać o odpowiedni wybór lokalizacji. Atrakcyjny adres, w pobliżu innych miejsc biznesowo-usługowych, z pewnością podniesie prestiż firmy oraz pozytywnie wpłynie na odbieranie marki w oczach potencjalnych klientów. Oprócz lokalizacji, wybierając biuro powinniśmy zwrócić uwagę również na dostępność miejsc parkingowych (dla nas i naszych klientów) wokół budynku, infrastrukturę komunikacyjną, znajdującą się w jego pobliżu, system zarządzania nieruchomością – godziny otwarcia (w przypadku większego biurowca), organizacja ochrony, określenie obowiązków zarządcy i obowiązków najemcy, a także dostępność do sal konferencyjnych i pomieszczeń socjalnych, wyposażenie biura oraz całkowitą cenę wynajmu, obejmującą czynsz i odpłaty dodatkowe. W przypadku zatrudniania pracowników, musimy pamiętać również o powierzchni pomieszczenia, określonej przepisami bhp: na każdego pracownika powinno przypadać minimum trzynaście metrów sześciennych wolnej objętości pomieszczenia i przynajmniej dwa metry kwadratowe powierzchni niezajętej przez wyposażenie podłogi.
Biorąc pod uwagę konkretne wymagania oraz wielość ofert dostępnych na rynku, szukając biura dla naszej firmy warto skorzystać z fachowej pomocy pośrednika nieruchomości. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, jego zadanie polega na skojarzeniu dwóch stron (najemcy i zarządcy) oraz doprowadzeniu do zawarcia pomiędzy nimi umowy najmu, z zachowaniem jak największej dbałości o interesy strony zlecającej pośrednictwo, czyli naszej.
Skuteczny pośrednik ma dostęp do atrakcyjnych ofert oraz doskonale orientuje się w obowiązujących lokalnie cenach i standardach, pomoże zatem wybrać nam najlepszą opcję, spełniającą wszystkie nasze oczekiwania. Niewątpliwą zaletą korzystania z pośredniczenia w wynajmowaniu biura, jest zaoszczędzony przez nas czas i pieniądze. Zlecając poszukiwanie lokalu pośrednikowi, możemy skupić się na bieżącym prowadzeniu działalności, a także nierzadko możemy liczyć na uzyskanie niższego, niż w pierwotnej ofercie, czynszu. Pośrednik nieruchomości to również osoba doskonale orientująca się w przepisach, w związku z czym (jeśli zostało to uwzględnione w umowie pośrednictwa) może on pomóc nam w ostatecznym dopracowaniu umowy najmu, co ustrzeże nas przed ewentualnymi nieporozumieniami w przyszłości oraz w negocjowaniu jego warunków.
Wynagrodzenie za pośrednictwo w poszukiwaniu określonej przez nas nieruchomości jest wypłacane w przypadku zawarcie transakcji. Stosownie z przyjętą praktyką, jest to wysokość jednego miesięcznego czynszu (bez opłat dodatkowych) za najem lokalu. Ostateczne określenie kwoty honorarium pośrednika nieruchomości zależy jednak od wyceny usługi pośredniczenia i razem z zakresem jego obowiązków oraz naszymi oczekiwaniami powinno być zawarte w umowie pośrednictwa.
Najnowsze komentarze