Mimo że standard wyposażenia ośrodków zdrowia (szczególnie publicznych) nieraz pozostawia wiele do życzenia, czasy, kiedy pacjent akceptował fatalne warunki, odchodzą powoli w niebyt. Obecnie ma on większą świadomość tego, jakie czystość i higiena pomieszczenia mają znaczenie dla zdrowia, ale także rosną jego wymagania dotyczące estetycznej, przytulnej przestrzeni.
Dlatego właściciele prywatnych przychodni nie mogą sobie pozwolić na bylejakość. Wygląd ich lokalu jest bowiem ich wizytówką – świadczy o dbałości o higienę, estetykę, szczegóły, komfort i dobre samopoczucie pacjentów. Już na etapie wybierania lokalizacji przychodni należy mieć na uwadze wygodny dojazd, dobre połączenia komunikacyjne oraz odpowiednią ilość miejsc parkingowych. Wejście powinno być przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Następnie należy właściwie zaaranżować pomieszczenia, wydzielając miejsce na gabinety, rejestrację, poczekalnię oraz toalety. Wystroje każdego z nich powinny być spójne. Kolorystka natomiast powinna być stonowana, pastelowa, należy unikać kolorów jaskrawych i tych, które powodują rozdrażnienie (np. czerwonego). Wnętrza muszą działać relaksująco na zestresowanych wizytą pacjentów.
Każde z pomieszczeń powinno być oczywiście dostosowane do korzystania przez osoby o ograniczonej sprawności i poruszające się na wózku. Ponadto warto zadbać o kącik, albo w miarę możliwości o oddzielny pokój dla matek z dziećmi, w którym będą mogły spokojnie i na osobności dziecko nakarmić lub przebrać.
Poczekalnię należy wyposażyć w wygodne kanapy lub fotele, kolorem oraz designem nawiązujące do pozostałego wykończenia. Warto wygospodarować miejsce, w którym dzieci będą mogły spędzić czas w oczekiwaniu na wizytę, i umieścić w nim mały stolik, kolorowanki, zabawki. Całość uzupełnią dystrybutor wody, ciekawe magazyny czy świeże kwiaty.
Na meblach i sprzętach nie należy oszczędzać. Wizyty w prywatnych placówkach nie należą do najtańszych, więc ich klienci oczekują wysokiej jakości – zarówno usług medycznych, jak i wyposażenia. Wysoki standard wykończenia i wyposażenia podnosi prestiż takiej przychodni. Poza tym pacjenci zwracają uwagę na szereg detali, które sprawiają, że wizyta będzie się kojarzyła z czymś przyjemnym, z miejscem, w którym potrzeby pacjentów są uwzględniane. Należą do nich np. jednorazowe szczoteczki do zębów w łazienkach gabinetów stomatologicznych oraz inne artykuły higieniczne czy urządzenia sanitarne niezbędne do przygotowania się do wizyty, a także świeże owoce na blacie recepcji, którymi częstuje się pacjentów.
Najnowsze komentarze