Posiadając nieruchomość na wynajem w pierwszej chwili staje się przed dylematem, czy warto skorzystać z usług pośrednika nieruchomości, który faktycznie rozwiąże problem, a może lepiej zadziałać na własną rękę. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy rozpatrzyć wszystkie za i przeciw.
Decydując się na pośrednika, wynajmujący musi być przygotowany na koszty związane z pośrednictwem, ale w zamian będzie zwolniony z obowiązku uczestniczenia w transakcji, ponieważ agent nieruchomości w sposób profesjonalny zaprezentuje nieruchomość potencjalnemu najemcy, ale to nie znaczy, że działanie będzie skuteczne i zadowalające.
Natomiast decydując się na samodzielne poprowadzenie sprawy, w przypadku, gdy zależy nam na czasie, należy skupić się przede wszystkim na opracowaniu strategii promowania oferty, tak aby, zwróciła uwagę przyszłego najemcy i zainteresowała go. Działania należy rozpocząć od określenia dla jakiej branży lokal będzie atrakcyjny, kierowanie oferty do wszystkich może wywołać brak zainteresowania.
Następnie należy dokonać:
- Rozpoznania lokalnego rynku w celu oszacowania średniej wartości najmu lokalu za metr kwadratowy, wykorzystując portale ogłoszeniowe. Cena ofertowa powinna być zbliżona do poziomu rynkowego. Należy stworzyć możliwość negocjowania ceny, poprzez zastosowanie tzw. rezerwy, od której w czasie negocjacji można odstąpić.
- Przygotować lokal do wynajęcia zadbać o całkowite usunięcie pozostałości po poprzednim najemcy i dokonać ewentualnych napraw. Porządek i czystość lokalu jest to bardzo istotny element, niezbędny przy robieniu zdjęć do oferty, czy też ewentualnych odwiedzin potencjalnych najemców. Czysty, zadbany lokal jest większą konkurencją nawet dla tych o niższej cenie wynajmu.
- W widocznym miejscu zamieścić na lokalu baner z numerem telefonu informujący o przeznaczeniu obiektu do wynajęcia. Wielkość baneru ma przyciągać wzrok przechodniów i przejeżdżających kierowców.
- Promować swoją ofertę w możliwie największej liczbie miejsc lokalnych portali internetowych zawierających ogłoszenia nieruchomości bez pośredników i agencji.
W tym wypadku należy przygotować sprzedażowy opis, który zaprezentuje obiekt w jak najlepszy sposób. Poprzeć go profesjonalnie wykonanymi zdjęciami (nieprześwietlonymi, nieprzyciemnionymi), bo to one przede wszystkim przykuwają uwagę zainteresowanego. Alternatywą jest wirtualny spacer po obiekcie. Jest to popularne narzędzie promocji nieruchomości, które w odróżnieniu od tradycyjnych fotografii pozwala przemieszczać się po pomieszczeniu, a dzięki funkcji zbliżeń i oddaleń pozwala na dokładne zapoznanie się z nieruchomością bez wychodzenia z domu.
- Oddzwaniać na połączenia nieznane w czasie trwania promocji oferty ponieważ istnieje przypuszczenie, że pod nieznanym numerem ukrywa się osoba zainteresowana ofertą.
- Rozpoznać potrzeby potencjalnego najemcy podczas prezentacji lokalu stworzy to możliwość wykorzystania wszystkich atutów nieruchomości, które mogą być niezauważalne przez potencjalnego najemcę.
- Jeżeli nasze działania przedłużają się wówczas należy rozpatrzeć możliwość wykorzystania takiego narzędzia marketingu jakim jest home staging. Polega on na przygotowaniu nieruchomości do wynajmu przez profesjonalnego home stagera, który wyeksponuje mocne strony oferty. Być może takie działanie okaże się pomocne.
Najnowsze komentarze