Aranżacja wnętrza lokalu przeznaczonego do prowadzenia działalności gospodarczej, choć często bagatelizowana, odgrywa dużą rolę zarówno w wizerunku firmy, jak i w wydajności i samopoczuciu pracowników. Mówi się, że jest tylko jedna szansa na zrobienie pierwszego wrażenia, dlatego wykończenie wnętrza biurowego należy dobrze przemyśleć.
Przede wszystkim wystrój musi pozostawać w harmonii z wizerunkiem firmy. Dobór odpowiedniego stylu spowoduje, iż odbiór firmy i marki będzie profesjonalny. Decydując się na konkretny trend, można nadać lokalowi charakter klasyczny, nowoczesny, czy komfortowy, mający pobudzić w pracownikach kreatywność. Poszczególne gabinety powinny podkreślać indywidualność zajmujących je osób, z naciskiem na rolę jaką pełnią w firmie. Znajdujące się w nim przedmioty osobiste, czy takie związane, np. z hobby, dodatkowo powodują dobre samopoczucie osoby w nim pracującej, co wpłynie pozytywnie na efektywność jej pracy.
Wśród wybranych kolorów powinny dominować barwy stonowane, ponieważ te bardziej intensywne mogą powodować dekoncentrację i działać drażniąco. Stonowane odcienie można przełamać oryginalnymi dodatkami i gustownymi dekoracjami, których umiar powinien być zachowany. Stylowa lampa, czy grafika na ścianie dodadzą wnętrzu charakteru. Ponadto należy pamiętać o wyposażeniu pełniącym funkcje praktyczne. Szafka pod biurkiem, regał na książki czy kosz na śmieci, pozwolą lepiej zorganizować miejsce pracy.
Ustawienie i korzystanie z mebli, poza funkcją praktyczną, ma dodatkowo funkcję określania relacji panujących między pracownikami. Spotkania mniej formalne, o charakterze przyjacielskim, mogą odbyć się na wygodnych sofach, które ulokowane w biurze mogą służyć jako miejsce do odpoczynku i chwilowego oderwania od pracy w celu regeneracji sił. W gabinetach prezesów znajdować powinno się duże biurko, przy którym odbywać się będą spotkania z kontrahentami lub pracownikami o bardziej formalnym charakterze. Natomiast do spotkań w większym składzie niezbędne jest zaaranżowanie jednego z pokoi na salę konferencyjną, z dużym stołem na środku, kilkoma krzesłami oraz sprzętem umożliwiającym prowadzenie prezentacji audiowizualnych.
Obecne trendy w aranżacji biur podzielić można na dwa dominujące:
- Pierwszy to rezygnacja z tworzenia poszczególnych gabinetów, z pełnym wyposażeniem mebli, na rzecz otwartych przestrzeni, gdzie stanowiska dla pracowników przybierają formę boksów. Takie rozwiązanie sprawdza się w branżach telekomunikacyjnych, bankowych, komputerowych oraz wszędzie tam, gdzie praca opiera się na działaniach zespołowych.
- Drugi nurt, stały dla branż, w których wygląd biura nadaje pewien prestiż, jak kancelarie prawne czy firmy finansowe, polega na tworzeniu poszczególnych gabinetów. Wygląd takich lokali ma głównie charakter reprezentacyjny, dlatego należy zrezygnować z tanich rozwiązań, na rzecz wysokiej jakości wyposażenia.
Najnowsze komentarze