Najważniejsze trendy w hotelarstwie

Od jakiegoś czasu branża hotelarska nie może narzekać na brak popytu. Rok 2017 ma stać się okresem kolejnym wzrostów, głównie w sprzedaży online, która ma podskoczyć do ponad 20 proc. przyrostu. Hotelarze muszą się jednak dobrze przygotować, by wpasować się w najważniejsze obecnie trendy w hotelarstwie.

Według ostatnich badań rok 2017 ma należeć do13 trendów z zakresu technologii, marketingu oraz sprzedaży, które mają mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie polskich obiektów hotelarskich. Branża ta ma wykorzystywać przede wszystkim technologię VR, coraz bardziej popularny livestreaming oraz – bardzo istotne dla komunikacji marketingowej – stosowanie emocji w przekazach do konsumentów. Według ekspertów pomoże to hotelarzom w atrakcyjny sposób przedstawić swój obiekt na tle konkurencji, a także zachęcić potencjalnych gości do wizyty właśnie u nich.

trapper7/bigstockphoto.com

W ciągu najbliższych miesięcy ma cały czas wzrastać sprzedaż usług hotelarskich poprzez internetowe kanały sprzedaży. Dlatego też hotelarze w naszym kraju powinni podejmować działania, które zwiększą ich udział w sprzedaży tzw. “direct bookingu”– bezpośrednich rezerwacji przez witrynę obiektu. W ten bardzo ekonomiczny sposób można doskonale utrwalić wizerunek marki. Inwestycja we własną markę stanowi swoistą polisą ubezpieczeniową dla hotelarzy, zapewniającą im przychody, kiedy popyt globalny okaże się niewystarczający, żeby obłożyć wszystkie hotele.

Warto również dostosować swoją stronę internetową do urządzeń mobilnych, gdyż aż 51 proc. witryn hotelarskich w 2016 roku zostało wyświetlonych na smartfonach i tabletach. Dlatego też strona WWW musi szybko się ładować, być czytelna oraz wygodna w przeglądaniu na małych ekranach. W przeciwnym razie potencjalny klient przerwie oglądanie i przejdzie do innego serwisu.

W 2017 roku spodziewane jest też rosnące znaczenie technologii automatyzacji procesów oraz zwiększania efektywności pracy w sprzedaży, a także usług hotelarskich. Wynika to z pojawiającego się od dłuższego czasu problemu z pozyskaniem i utrzymaniem wykwalifikowanego personelu.

Trendem, który dopiero wchodzi do Polski jest działanie hoteli zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, czyli opartego o tzw. gospodarkę o obiegu zamkniętym na branżę hotelarską. Ten rodzaj modelu gospodarki obejmuje działania, które pozwalają na zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów, wydłużenie czasu użytkowania produktów, unikanie tworzenia zbędnych odpadów (ze szczególnym naciskiem na minimalizację odpadów spożywczych) i wpływu na rozwój innowacji. Dzięki tej strategii hotele mogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz dopasować do coraz bardziej wrażliwych na zrównoważony rozwój klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Znajdź idealny lokal